7 Mayıs 2014 Çarşamba

BAĞIRMAK - BAĞIRDI / HAYKIRMAK - HAYKIRDI صرخ saraha fiilinin mazi (dili geçmiş zaman) olumsuz çekimi:






هُمْ مَا صَرَخُوا  3
(Hum mâ sarahû)

Onlar bağırmadılar
Onlar haykırmadılar
(erkek)


هُمَا مَا صَرَخَا  2
(Humâ mâ sarahâ)

O ikisi bağırmadı
O ikisi haykırmadı
(erkek)

هُوَ مَا صَرَخَ  1
(Huve mâ saraha)

O bağırmadı
O haykırmadı
(erkek)




Gâib
 (erkek)

هُنَّ مَا صَرَخْنَ  6
(Hunne mâ sarahne)

Onlar bağırmadılar
Onlar haykırmadılar
(bayan)


هُمَا مَا صَرَخَتَا  5
(Humâ mâ sarahatâ)

O ikisi bağırmadı
O ikisi haykırmadı
(bayan)

هِيَ مَا صَرَخَتْ  4
(Hiye mâ sarahat)

O bağırmadı
O haykırmadı
(bayan)




Gâibe
(bayan)

أَنْتُمْ مَا صَرَخْتُمْ  9
(Entum mâ sarahtum)

Siz bağırmadınız
Siz haykırmadınız
(erkek)


أَنْتُمَا مَا صَرَخْتُمَا  8
(Entumâ mâ sarahtumâ)

İkiniz bağırmadınız
İkiniz haykırmadınız
(erkek)

أَنْتَ مَا صَرَخْتَ  7
(Ente mâ sarahte)

Sen bağırmadın
Sen haykırmadın
(erkek)




Muhatab
(erkek)

أَنْتُنَّ مَا صَرَخْتُنَّ  12
(Entunne mâ sarahtunne)

Siz bağırmadınız
Siz haykırmadınız
(bayan)


أَنْتُمَا مَا صَرَخْتُمَا  11
(Entumâ mâ sarahtumâ)

İkiniz bağırmadınız
İkiniz haykırmadınız
(bayan)

أَنْتِ مَا صَرَخْتِ  10
(Enti mâ sarahti)

Sen bağırmadın
Sen haykırmadın
(bayan)




Muhataba (bayan)

نَحْنُ مَا صَرَخْنَا  15
(Nahnu mâ sarahnâ)

Biz bağırmadık
Biz haykırmadık


نَحْنُ مَا صَرَخْنَا  14
(Nahnu mâ sarahnâ)

İkimiz bağırmadık
İkimiz haykırmadık

أَنَا مَا صَرَخْتُ  13
(Ene mâ sarahtu)

Ben bağırmadım
Ben haykırmadım

Nefsi mütekellim
(cinsiyet farkı yok)



BU FİİLİN TÜM ÇEKİMLERİ:

Mazi (dili geçmiş zaman) olumlu:

Mazi (dili geçmiş zaman) olumsuz:

Muzari (şimdiki ve geniş zaman) olumlu:

Muzari (şimdiki ve geniş zaman) olumsuz:

Cahdı mutlak:

Nehyi hazır:

Emri hazır:

İstikbal (gelecek zaman) olumlu:

İstikbal (gelecek zaman) olumsuz:






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder