7 Mayıs 2014 Çarşamba

BAĞIRMAK - BAĞIRDI / HAYKIRMAK - HAYKIRDI صرخ saraha fiilinin mazi (dili geçmiş zaman) olumlu çekimi:








هُمْ صَرَخُوا 3
(Hum sarahû)

Onlar bağırdılar
Onlar haykırdılar
(erkek)


هُمَا صَرَخَا 2
(Humâ sarahâ)

O ikisi bağırdı
O ikisi haykırdı
(erkek)

هُوَ صَرَخَ 1
(Huve saraha)

O bağırdı
O haykırdı
(erkek)





Gâib
 (erkek)

هُنَّ صَرَخْنَ 6
(Hunne sarahne)

Onlar bağırdılar
Onlar haykırdılar
(bayan)


هُمَا صَرَخَتَا 5
(Humâ sarahatâ)

O ikisi bağırdı
O ikisi haykırdı
(bayan)

هِيَ صَرَخَتْ 4
(Hiye sarahat)

O bağırdı
O haykırdı
(bayan)





Gâibe
(bayan)

أَنْتُمْ صَرَخْتُمْ 9
(Entum sarahtum)

Siz bağırdınız
Siz haykırdınız
(erkek)


أَنْتُمَا صَرَخْتُمَا 8
(Entumâ sarahtumâ)

İkiniz bağırdınız
İkiniz haykırdınız
(erkek)

أَنْتَ صَرَخْتَ 7
(Ente sarahte)

Sen bağırdın
Sen haykırdın
(erkek)





Muhatab
(erkek)

أَنْتُنَّ صَرَخْتُنَّ 12
(Entunne sarahtunne)

Siz bağırdınız
Siz haykırdınız
(bayan)


أَنْتُمَا صَرَخْتُمَا 11
(Entumâ sarahtumâ)

İkiniz bağırdınız
İkiniz haykırdınız
(bayan)

أَنْتِ صَرَخْتِ 10
(Enti sarahti)

Sen bağırdın
Sen haykırdın
(bayan)





Muhataba (bayan)

نَحْنُ صَرَخْنَا 15
(Nahnu sarahnâ)

Biz bağırdık
Biz haykırdık


نَحْنُ صَرَخْنَا 14
(Nahnu sarahnâ)

İkimiz bağırdık
İkimiz haykırdık

أَنَا صَرَخْتُ 13
(Ene sarahtu)

Ben bağırdım
Ben haykırdım

Nefsi mütekellim
(cinsiyet farkı yok)




BU FİİLİN TÜM ÇEKİMLERİ:

Mazi (dili geçmiş zaman) olumlu:

Mazi (dili geçmiş zaman) olumsuz:

Muzari (şimdiki ve geniş zaman) olumlu:

Muzari (şimdiki ve geniş zaman) olumsuz:

Cahdı mutlak:

Nehyi hazır:

Emri hazır:

İstikbal (gelecek zaman) olumlu:

İstikbal (gelecek zaman) olumsuz:






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder