21 Temmuz 2012 Cumartesi

İFTAR DUASI VE ANLAMI



Duanın videosunu izlemek için tıklayın:




Hadis-i şerif:


İbn-i Hacer (rahımehullahtan) rivayet edilmiştir.

Peygamber Efendimiz (s.a.v), Hz. Ali’ye  (r.a.) :

“ Ey Ali! Ramazan ayında oruç tuttuğunda, orucunu açtıktan sonra, ALLAHUMME LEKE SUMTU, VE BİKE ÂMENTU VE ALEYKE TEVEKKELTU VE ALÂ RİZKİKE EFTARTU
 (Allahım! Senin için oruç tuttum. Sana inandım. Sana tevekkül ettim. Senin rızkınla orucumu açtım) de, buyurmuştur.

(Metalibül-Aliye, 1/290-91)




اَللّهُمَّ لَكَ صُمْتُ  وَ بِكَ آمَنْتُ  وَ عَلَيْكَ تَوَكَّلْتُ  وَ عَلَى رِزْقِكَ أَفْطَرْتُ

Allahumme leke sumtu, ve bike âmentu, ve aleyke tevekkeltu, ve alâ rizkike eftartu.

Allahım!  Senin için oruç tuttum. Sana inandım. Sana tevekkül ettim. Senin rızkınla  oruç açtım.



Ey Allah’ım

Allahumme

اَللّهُمَّ

Sana, senin için

Leke

لَكَ

Oruç tuttu

Sâme

صَامَ

Oruç tuttum

Sumtu
صُمْتُ



…-ya  inandı

Âmene bi…

آمَنَ بِ...

Sana inandım

Bike âmentu

بِكَ آمَنْتُ



..-ya  tevekkül etti, dayandı, güvendi

Tevekkele alâ

تَوَكَّلَ عَلَى...

Sana tevekkül ettim

Aleyke tevekkeltu

عَلَيْكَ تَوَكَّلْتُ



Oruç açtı, iftar yaptı

Eftara

أَفْطَرَ

-de, vasıtasıyla

Alâ

عَلَى

Rızık, gıda, nimet

Rızk

رِزْقٌ

Senin rızkın

Rizkuke

رِزْقُكَ

Senin rızkınla  iftar ettim.

Alâ rizkike eftartu

عَلَى رِزْقِكَ أَفْطَرْتُ